Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

22 Tem 2016

Kreş Seçimi.... Okul Öncesi....

Ömer Çağan okullu oldu. Henüz çok yeni. Ancak ben uzun zamandır kafa yorup düşünüyordum.




Belli yerlerle görüşmeler yapmıştım. Çocukları okula giden arkadaşlarımın fikirlerini almıştım.

Baktığımda çevreme göre yeterince hırslı değil gibi duruyorum. Çocuğumun mutluluğu öğreneceği üç beş yabancı kelimeden daha önemli benim için.

Her anne gibi bende oğlumun en iyi şartlarda yaşamasını ve en iyi eğitimi almasını istiyorum. İstiyorum ki ileride kendi ayakları üzerinde durabilecek donanıma sahip olsun. Bu donanıma sahip olabilmesi içinde eğitim ve öğretim şart. Gideceği okula karar vermek çok zor. üstelik ilkokuldan bahsetmiyorum gideceği kreş ,yuva bile dert haline geldi.

En iyi okullara erkenden kayıt yaptıran bir sürü insan var çevremde. Nasıl bir yarış varın siz düşünün. Ben bunların arasında olmayı şimdiden istemiyorum.

Ömer Çağan 3 ay sonra 3 yaşında olacak. Şu anda tek istediğim mutlu olması, oyun oynaması, şarkılar söylemesi, koşup  enerjisini boşaltması ve en önemlisi arkadaş edinmesi. ^yaşında zoraki bir hırsla bilmem kaç tane yabancı dil ders görmesinin kime ne yararı olacak gerçekten çözebilmiş değilim. Bu durum son yıllarda moda haline gelmiş durumda. Anneler arasında hırsla kim nereye gidiyor neler görüp öğreniyor şeklinde bir yarış söz konusu. Ben şu anda bunların arasında olmak istemiyorum. O nedenle de seçimimi böyle bir okuldan yana kullanmadım.

Neden bu yazıyı yazma ihtiyacı hissettim. Çevremde oğlumla yaşıt çocukları olan çok anne var. Hepsi çok ünlü okulların okul öncesi programlarına dahil oldular.  Ve çocukları çok yoğun program ile çift dil öğreniyor. Ben çocukların çift ana dille büyüyebileceğine inanıyorum ancak bunun zorlamayla olmasına karşıyım. Henüz oyun çağındaki bir çocuğun hangi yoğunlukta nasıl bir programla sular seller gibi İspanyolca konuşacağını merak ediyorum. Merak ediyorum ama arkasından başka bir soru geliyor? DEĞER Mİ?

Ben okul seçimini nasıl yaptım? Annelik içgüdülerimi dinledim. Bu okulda tüm çocukların çok mutlu olduğunu gördüm.  Küçük bir okul , kendini güvende hissettiriyor, herkes herkesi tanıyor. Bir sürü arkadaşım tanıdığımın çocukları burada. Masallar,müzik ve oyun en önemli kural. Çocuğun kendini iyi hissetmesi için çabalıyor herkes. İsmi BAŞKA DÜNYA. Gerçekten de çocuklarımıza bambaşka bir dünya sunuyor.

Elbette yabancı dil desteği de var. Kulak dolgunluğu olması çocuğumun birkaç kelime öğrenmesi yeterli benim için.

Ben çocuğumun sosyal olmasını, sıraya girmeyi ve sakince beklemeyi öğrenmesini istiyorum. Kendi problemlerini kendi çözebilmesi için ilk adımların bu yaşta atıldığına inandığımdan yaşıtlarıyla geçireceği zamanlarda mutlu olması tek dileğim. O yüzden 2-3 yaşında bir çocuğu anaokuluna gönderirken aşırı beklenti içinde olmak faydadan çok zarar verir, diye düşünüyorum.
Artık Ömer Çağan da okullu oldu. BAŞKA bir DÜNYA nın kapılarını açtı.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder