Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

16 Oca 2015

Tek Uykuya Geçiş....





Daha önce yazmıştım ya hani Ömer Çağan tek uyku sinyalleri veriyor diye. O sinyaller uykuya aşırı direnme, gece uykusuna  çok geç geçme ve zor geçme - ki 1 saatten fazla uyutmak için uğraşıyordum son zamanlarda- olarak devam etti.

İkindi uyku içinde en az 40 dakika uğraş veriyordum son zamanlarda ve saatler kendiliğinden kayıyordu zaten.

Aslında anne olarak benim gün içinde onun iki kez uyumasına ihtiyacım vardı gerçekten. Ama yatış saati çok geç olmadığı sürece ve gerçekten 1 saat uyutmak için uğraşmak çok yıpratıcı. 14 aylık olduğunda yavaş yavaş süreci başlatmaya karar verdim. Bu süreçte;

-  Bebeğiniz eski uyku saatlerinde huzursuzluk ve uyku hali gösterebilir.

- Uyum sürecinde yeni uyku düzenine alışana kadar huzursuzluk çıkarabilir

- Geçiş döneminde akşam erken yatırmaktan korkmayın. Daha az yorulmuş olacağından daha güzel uyur. Uyanık kalabileceği sürelere dikkat edin.

- Bebeğinizin uyuması gereken sürelere önem verin. Tek uykuda gündüz uzun uyuması gerekmektedir. Eğer benim oğlum gibi uzun uyumayı bilmiyorsa, uyku uzatma yöntemini sabırla uygulayın.

- Yeni düzen oturana kadar gece sık uyanmalar, uyanıp uykuya dalamamalar görülebilir. Durum böyle olduğunda sabırla ve sadece uyku vakti olduğunu söyleyip ,ışığı açmadan uykusunu dağıtmadan uykuya geri dönebilmesi için yardımcı olmaya çalışmalıyız.

Biz geçiş dönemini tamamladık. Sandığımdan daha sancılı geçti. Gerçekten zormuş ve 15 günden önce düzen kuramadık. Oğlum hala gündüz 2-2,5 saatlik blok uyku uyuyamıyor. Dolayısıyla başında bekleyip uyutmak için çaba harcıyorum. Tüm çabaya rağmen bazı günler sadece 1,5 saat uyuyup kalkıyor. Uyku başına vurmasın diye akşam biraz daha erken yatırıyorum.

Ayrıca bu dönemde gece çok sık uyandı ve bazen uyanıp 2 saat uyumadığı oldu. Uykuya dönüşleri zor oldu. 15 gün sonunda gece 2 kez kalkıp uykuya döner duruma geldik. Akşamları daha erken yatıyor ve ben biliyorum ki bu saat o büyüdükçe uzayacak. En önemlisi de uykuya direnmeden maksimum 15 dakika içinde uyumuş oluyor.

Bu geçiş döneminde bazı günlerin sabahları çok daha erken kalkmalar görülebilir. Böyle durumlarda o günlerde iki uyku yaptırdım. Tek uykuya geçtiğimiz dönemde yeni günlük düzenimiz şöyle oldu.

07:30        Kalkış ve emme

08:30        Kahvaltı

11:30        Meyve saati

12:30        Öğle uykusu

14:30        Kalkış ( genelde kalkış 14:00 oluyor)

15:00       Öğle yemeği + yoğurt

18:30       Akşam yemeği

19:30        Banyo pijama giyme ve emme 20:00 da uyumuş oluyor




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 yorum:

  1. uykuyu sevmeyen cocuga uyku egitimi vermek cok zormus bunu Ela da anladım yoksa oğlum resmen kendi uyku duzenini kendi kurmustu.Ela 2 yasına girecek hala uyku eğitimleriyle ugrasıyroum yinede azimliyim :)

    YanıtlaSil
  2. uykuyu sevmeyen çocuk başlı başına zor. uyuyan bebeleri gördükçe başlarda çok iç geçirirdim ama duruma alıştık artık. elimden geleni yapmaya çalışıyorum

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,saat 3 öğle yemeği için geç olmadı mı rahat edebildiniz mi?bizde geçişi düşünüyoru sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,benim oğlumda 19 aylık geçişi düşünüyorum öğle yemeği saat 3 geç olmuyor mu rahat edebildiniz mi sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,

      oğlunuz benim oğlumdan büyük. 14:00 da uyanmış olur diye düşünüyorum. yaz döneminde 15:00 da geç bir saat değil. kuşluk vaktinde yeme alışkanlığı yoksa oğlunuzun öğle yemeğini yedikten sonra da uyutabilirsiniz

      Sil