Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

1 Ara 2014

Uyku Eğitimi (4) Gündüz Uykularını nasıl Uzattık...


Yeni annenin en çok ihtiyacı olan şey uyku. Bazı bebekler doğuştan uykucudur. Yenidoğan günün çoğunu uyuyarak geçirir bu nedenle anne emzirir ve bebek uyur. Anne de rahat eder. Özellikle gaz sancılarının henüz başlamadığı ilk 15 günlük sürede bebeklerin çoğu genelde emer ve uyur.

Ancak bazı bebekler vardır ki -benim oğlum gibi- olanlar bu 15 günlük sürede bile uyku sorunları yaşarlar. Ben özellikle ilk 3 ay uykudan çok çektim dostlar. Gece rutinini göbeği düştükten sonra yani 1 haftalıkken uygulamaya başladık. yıkama ve uyuma şeklinde. ilk uyku genelde 3-4 saatti sonrasında maksimum 2 saatte bir kalkar emerdi oğlum. Atak dönemlerinde 15-20 dakikada bir kalkardı. gece uykusunun oturması için yapılması gereken herşeyi yazmıştım zaten. Tüm bunları uygulayarak Ömer çağan 6 aylık olduğunda oldukça yol katetmiştik.



Gündüz uykusuda bir bebek için önemlidir. Yeterli uyumalıdır ki gece uykusu tüm günün yorgunluğundan etkilenmesin. Oğlum ilk 3 ay gündüz uykularını yatağında uyuyamayan bir bebekti. bu nedenle göğsümde tutardım ki uykusunu alsın,gece iyi uyusun diye. öyle çok Okudum ki uyuması gereken süreler ,uyanık kalabileceği saatler.

ilk 3 ay bebek ne isterse veriyoruz. rutinlerimizi oturtmaya çalışıyoruz ama sallanmak istiyorsa sallamak ,kucakta uyumak istiyorsa kucakta uyutmak gerekli. bende gece rutinine uyarak ancak istediği şekilde uyuttum oğlumu. Gündüz hep kucağımdaydı neredeyse. emerdi ve kalbimin ortasında cenin pozisyonunda uzun uzun uyurdu. bende slingten yardım alarak istediğini verirdim. bazı gecelerde bunu isterdi. oturarak uyuduğum çok olmuştur ve sabaha karşı baba göğsüne devrederek biraz uzanıp uyurdum.

İlk 3 ayı bu şekilde atlattıktan sonra bebeğimin uyanık kalabileceği süreler arttı ama yerinde uyuduğu süreler hala kısacıktı. yatırırdım 10 dakika sonra gözlerini açardı. yani sadece wc işimi görebiliyordum. kucağımda yarım saat sonra uyanır ama pişpişle geri uykuya dönerdi. uykusunu alamazsa da huysuz olurdu.

İlk 3 ay zaten yapışık yaşamışız , bebek ağırlaşmış hayatı düzene koymak lazım bu böyle nereye kadar dedim. Ama hiç kolay olmadı benim için.

Bebeğimizin ayına göre uyanık kalabileceği süreyi biliyorsak,gündüz ve gece uyku sürelerini biliyorsak kendi düzenimizi kurmaya çalışmalıyız. düzen ve rutin bebekler için önemli. Bir süre zorluyorlar ama meyvelerini toplamak inanılmaz bir mutluluk.

Bebeklerin uyku döngüleri biz yetişkinlerden farklıdır. Daha kısadır. Bunun nedeni de hayatta kalabilmeleri içindir. Uykuları daha hafif ve döngüleri daha kısadır ki; acıktıklarında altları ıslandığında yada üşüyüp sıcakladıklarında farkına varabilsinler ve bizi uyarıp yaşamaya devam edebilsinler diye.

hafif uykudan derin uykuya geçiş döngüsü 45 dakikadır. illk 45 dakika dolduktan sonra uyku hafifler ve bu sürede bebek uyanırsa uykuya daldığı pozisyonda bulamazsa kendini ikinci uyku döngüsüne giremez ve nasıl uyuduysa yine öyle uyumak ister. 45 dakikanın altında uyuyup uyanıyorsa döngüyü tamamlamadığından huysuz ve mızmız olur.

Ömer Çağan 45 dakikayı tamamlayamıyordu. bu nedenle 3 aylıkken çok huzursuz bir çocuk olmaya başlamıştı. uykusunu alamadığından uykuya dalma ve devam ettirme sorunlarımızda tavan yapmıştı.Ben nasıl bir çözüm buldum onu paylaşacağım;

Uyanık kalabileceği süreyi asla geçirmedim ve gündüz uyuması gereken uyku süresine göre ve uyanık kalabileceği süreleri baz alarak bir düzen oluşturdum ve bu düzeni uygulamaya başladım. uyanık kalabileceği süreyi oyunlar ve konuşmalarla geçirdikten sonra emerek uyutuyordum ve kucağımda iyice daldıktan sonra yerine yatırıyordum.

Ve başında bekliyordum. evet gerçekten uyurken başında bekliyordum ve uykusu hafiflediğinde uyanacak gibi olduğunda pişpişle uykusunun derinleşmesini sağlıyordum. Bazen piş piş yeterli olmuyordu bu nedenle kucağıma alıp emzirip daldığında yine yerine yatırıyordum. yani uyuması gereken süreyi doldurana kadar 1 ay boyunca hep başında bekledim.

1 aydan sonra 45 dakikalık döngülerimiz olmaya başlamıştı.Ancak ikinci döngüye geçmek için hala yardımıma ihtiyaç duyuyordu.Bu sorunu da 6 aylık olduğunda büyük oranda aştık. Ancak nadir de olsa geçemediği günler oluyordu bende ona yardım ediyordum.

uyku zor,uyumayan bebek çok zor bu düzenleri kurmak hepsinden daha zor ve daha çok sabır istiyor. uyku saatinde evde olmalı ,herşeyinizi bu saatlere göre organize etmelisiniz. Birde bebeğiniz 6 aylık olduğunda tüm bunlara dikkat ettiyseniz hayatınız düzene girmiştir. Ancak iki uykuya düşülen dokuzuncu aya yaklaştığınızda yine problemler başlar ,rutininizi devam ettirirseniz 1 hafta içerisinde adapte olayını çözersiniz. 1 yaşa geldiğinizde de meyvelerinizi toplarsınız. bebeğiniz günde iki kez sizin yardımınıza ihtiyaç duymadan uzun uyur ,gece uykusuna vaktinde yatar ve gece emip hemen uykuya döner hale gelir. 

Ömer Çağan 3 gecedir 21:00 da uyuyup 23:00 da emmeye kalkıp sabaha kadar deliksiz uyuyor. kendi odasında. 

Bu denli uyku problemi olan bebekken bu günleri görmeyi başarı olarak görüyorum. çok zordu,çok sabır ve emek gerekliydi ama imkansız değilmiş işte. 

Dönem dönem sorunlar olacaktır. Atak dönemleri,yeni emeklemeye başladığı ve yeni yürümeye başladığı dönemler gibi. Yazmıştım son günlerde 1 saat uğraştan sonra gece uykusuna geçiyor ve çok sık uyanıyor diye. 

Hal böyleyken bile rutinimiz sonrası loş ışıkta 1 saat emmeden sonra uyuyabildi. ama ışıklar açılmadı ,oyun oynanmadı ve konuşulmadı. sadece "annecim uyku vakti uyumalıyız" dedim. gece çok sık uyandı. sadece emzirdim karanlık odada ve asla konuşmadım. 10 gün sonra yeniden düzene girdik.

Bol uykulu günler dilerim. benim gibi uyku eğitimi verememiş ama uyku sorunları yaşıyorsanız umarım sizde de işe yarar ve uzun uzun uyuduğunuz geceler olur.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum: