Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

21 Kas 2014

1 sene de oğlumdan öğrendiklerim


Hamile olduğumu öğrendiğimde;

içime kelebekler kaçtı sanki. test çubuğuna gidip gelip baktım. ellerim titrerken eşimi aradım. çok uzun zamandır içimde kelebekler uçarcasına heyecanlanmamıştım. unutmuşum. varlığınla yeniden hatırladım.

Hamileliğin ilk 3 ayında;

tüm dünyanın kokusunun nasıl ağır olduğunu; buram buram koktuğunu öğrendim. midem ağzımda gezdiğim günler oldu.

Hamileliğin ikinci 3 ayında;

yazılanlar kadar muhteşem bir dönemdi. neşeli,sağlıklı ve umut dolu hissettim kendimi

Hamileliğin son 3 ayında;

son dakikaya dek fiziksel aktiviteden uzaklaşmamanın insana moral ve güç verdiğini. normal hayata devam edince annenin ve bebeğin daha mutlu ve daha sağlıklı olabileceğini öğrendim.

Doğum Sırasında;

ikinci kez içimde kelebekler varmışcasına heyecanlandım. hem ağlayıp hem mutlu olmak,biraz tediginlik,biraz merak her duyguyu biranda yaşadım. bebeğimin ilk sesini duyduğumda ,onu ilk kokladığımda hissettiklerimi kağıda dökmem imkansız. sonsuz sevgi neymiş onu öğrendim.

Oğlum 40 günlükken;

40 ı çıktı cümlesinin sadece safsata olduğunu öğrendim. sihirli değneklerle hayatımız düzene girmedi. ama 40 gün sonunda alıştık birbirimize

Oğlum 2 aylıkken;

süt arttıran besin diye birşey olmadığını ama süt arttıran psikoloji diye birşey olduğunu öğrendim. buram buram dökülen saçlarıma nasıl içimin gidebileceğini öğrendim. doğum sonrasında birkaç aylık süre boyunca bunu kabullenmek gerektiğini öğrendim. slingin ev içerisinde nasıl hayat kurtarıcı olabileceğini yaşayıp gördüm.

Oğlum 4 aylıkken;

bazı bebeklerin emzik ve biberon istemeyebileceğini , gerçeği varken sahtesini vargücüyle reddedebileceğini öğrendim.

Oğlum 5 aylıkken;

yenidoğan bebeklerin asıl ihtiyacının uyaranlar ve aktiviteden aktiviteye koşmak değil;rutin,sessizlik ve sakinlik olduğunu bunu elde eden bebeğin dinmek bilmeyen ağlamalarının biranda kesilebileceğini öğrendim.

Oğlum 6 aylıkken;

ilk ateşli hastalığın ne kadar korkunç birşey olduğunu. kucağımda bile ayakta dolaştırmadan durmayan bebeğimi bu hasta sakin haline tercih edebileceğimi öğrendim.

Oğlum 7 aylıkken;

minik elleriyle yerlere şap şap vurup emekleyen bebeğimin ne kadar şirin görünebileceğini öğrendim. herkesin bundan sonra yandın tabirlerini anlamayarak aslında ben bundan sonra daha rahat ettiğimi farkettim.

Oğlum 9 aylıkken;

onu bırakıp ilkkez yalnız dışarı çıktığımda eve nasıl daha çabuk varırımın  saçma sapan planlarını kafamda kurabileceğimi öğrendim. eşimle marketten birşey alırken al geç işte haydi çabuk diye iki dakikanın hesabının nasıl yapılabildiğini gördüm.

Oğlum 10 aylıkken;

peşimden iki adım atıp sonra kendine güvenemeyip pıtır pıtır emekleyip geliyorsun ya; beşiğinin arkasına saklanıp Ömer Çağan nerede diye sorduğumda kafanı uzatıp kıkır kıkır gülüyorsun ya,babana her sabah el sallıyorsun ya, sadece bir ayda nasıl bebeklikten çıkıp toddlere dönüşebileceğini öğrendim. nasıl bu kadar içime koyacak kadar sevimli olabileceğini gördüm

Oğlum 11 aylıkken;

çevreden herkesin, yeter emzirdin büyüdü artık o bıraktır emzirmeyi demesine rağmen hala gece 3-5 defa uyanıp meme istediğinde  gözümden uyku akarken koşarak yanına gelip bezen nezaman bitecek bu çile diye düşünürken ; senin minicik ellerinle kolumu,yanağımı sevmeye başlaman tüm bunları yapıp rahatladığında poponu dönüp uyumaya devam etmen ve benim bu küçücük ayrıntılarla kocaman mutluluk bulmam. zor günler ve gecelerde bile seninle bir güzellik olduğunu öğrendim.

Oğlum 1 yaşındayken;

banyo sonrası çıplakken ben seni kurulayıp mis gibi öpme hayalleri kurarken üzerime işeyebileceğini; burnumu öper gibi yapıp sıkıp kahkalar atabileceğini, sonra da sanki hiçbirşeyin yok der gibi yanağımı sevebileceğini; küçücük bir insan evladının koca insanı nasıl şaşırtabileceğini öğrendim.

tüm bu güzellikleri iyiki de yaşattın bana. iyi ki bizi seçmiş ve iyiki gelmişsin.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. hergün onlarla büyüyüp onlarla öğreniyoruz allah tüm evlatlara sağlık versin..

    YanıtlaSil
  2. Amin gülşah. Her evlat çok özel

    YanıtlaSil