Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

23 Eki 2014

Uyku Eğitimi (3)...


diğer yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz. 

uyku eğitimi 2

uyku eğitimi 1




uykuyla ilgili birçok yazım var bu blogta. daha öncede söylemiştim ben gazdan çekmedim uykudan çektiğim kadar ve oğluna uyku eğitimi verememiş bir anneyim. ama bu konuda çok okumuş ve çok araştırmış bir anneyim aynı zamanda.

ilk 3 ay Ömer Çağan la neredeyse yapışık yaşadık. memeden ve anne koynundan ayrılmak istemeyen bir bebekti ve Dr. Harvey Karp tekniklerini de bildiğimden bu tekniklerle o günleri kolay atlatmaya çalıştık. belki de gazdan bu nedenle çok çekmedim diyorum.

hastaneden eve döndüğümüz günden itibaren gece uykusu ile ilgili okuduklarımı uygulamaya geçtim ve bu sayede bazı geceler sıkıntı yaşamış olsakta genel olarak Ömer Çağan gece uyansa da kolayca uykuya dönebilen bir bebek oldu. ama sabaha kadar uyuduğunu hala göremedim o ayrı bir mesele. gecede 10 kere uyandı emzirdim ve en azından uykuya devam edebildi diyorum. gündüz uykularımızı da ayrı bir yazı konusunda yazacağım 10 dakikalık uykuları nasıl uzattığımla ilgili.

uyku eğitimi denmesine girmiş, her yöntemi okuyup anlamış ama verememiş bir anneyim çünkü benim bebeğim bence bunun için uygun bir çocuk değil. uyku eğitimi için 1 yaş sonrası da zordur ve aslında öncesinde yapılması tavsiye edilir. bu nedenle şu anda ben treni kaçırmış durumdayım ve meme bırakma sonrasında farklı bir yöntemle bunu aşacağımızın hayalini kuruyorum :))

kucakçı ve anneyle tek beden olmayı seven oğlum neredeyse ilk 3 ay gündüzleri kucağımda uyudu. bu dönem kanguru ve slingle idare ettik. sonrası için bana yerine yatırdığımda anında gözlerini açan yada 10 dakika sonra uyanan bir bebek olarak miras kaldı. bunuda araştırıp çözdük bu ayrı yazı konusu.

gece uykuları için neler yaptım;

bebeklerin zaman kavramı yoktur ve bu nedenle bebekler rutinleri severler. yani zaman kavramları olmadığı için siz onların günlerini programlamalısınız ve sonraki adımda bebek neyin geleceğini bilmelidir. ve en önemlisi de bu saatlere uymak zorundasınız.

hastaneden eve döndüğümüz gece gece gündüz ayrımı için ilk uygulamaları yapmaya koyuldum. gece ışıklar asla açılmadı , eğer alt almam gerekiyorsa gece lambası ile idare ettik.
kaka yapmadığı sürece bezini değiştirmedim ve bu sayede Ömer Çağan gece kakalarını çok erken bir dönemde bıraktı.

bebeğim gece uyanıp oyun istediğinde onunla oyunlar oynamadım ve asla konuşmadım. sadece uyku zamanı tatlım diyerek onu uyutmaya çalıştım.

bunlar ana kurallar. rutin oluşturma meselesine gelince;

bebekler genel olarak uyandıkları saatlerde gece uykusuna yatmak isterler. yani bebeğiniz sabah 07:00 da kalkıyorsa en geç 20:30 da uyumuş olmalıdır. gece uykusu öncesi bir rutin belirlerseniz bebek gece uykusu vaktinin geleceğini bilir ve buna göre davranır.

ayrıca çok geç saatlere kadar bebeklerin uyanık kalmaları doğru değildir ,hem aşırı yorgun düşerler hemde büyüme hormonu 21:00 da ve karanlıkta salgılanmaya başlar ve bebeğinizin buna çok ihtiyacı vardır.

ilk hafta göbeğimiz düştükten sonra kuzuyu her gece uyku öncesi yıkadık. tam anlamıyla banyo olmasa da mutlaka su ile temas ettirdik. rutinimiz banyo - masaj- pijama giyme- emme şeklindeydi. bunlar sonrasında da tek çabam onu uyutmak üzerine oldu. ışıklar kapalı bir şekilde bazı geceler saatlerce uğraştığımı bilirim. kararlı ve sabırlı olursanız sonunda siz kazanırsınız ve bir süre sonra oğlum o saatin ve o ritüellerin uyku için olduğunu anladı ve uykuya daha kısa sürede geçmeye başladı. geceleri uyandığında da emzirdim ve hemen uykuya geri döndü.


tüm bunları uygularken bebeğinize bir uyku arkadaşı edindirmeye çabalarsınız bazı geceler size ihtiyaç duymadan uykuya geri dönebilir. benim oğlum bunu asla kabul etmedi ve beni geri dönüşlerde kullanmak için inat etti. eğer emziği uyku öncesi ve sırasında ilk yıl tercih ederseniz yine uykuya geçişte ve gece uyandığında işiniz daha kolay olur ama yine benim inatçı oğlum anne memesi haricinde birşeyi kabul etmedi.

tüm bunları yaptığınızda bebeğiniz deliksiz uyku saatini kendiliğinden uzatabilir. yada uyku eğitimi öncesi işinizi yarılamış olursunuz. bazı bebekler bunlar olduğunda uyku eğitimine gerek kalmadan uzun saatler deliksiz uyur.

bizden örnek verecek olursam; uyku eğitiminde başarılı olamadık bende çok ısrarcı olmadım çünkü Ömer Çağan mizac olarak bence bu eğitim için uygun değil en uzun deliksiz uykumuz 1 yaşımıza günler kalmışken bile 5 saati geçmedi. ama 20 dakikada bir uyanan bir bebekte bunları görmek başarıdır diye düşünüyorum. 

tabii tüm bunları yaparken bebeğinizin gündüz uykularını da ve yemek saatlerini de programlayıp günlük rutinizi oluşturup buna uymanız lazım. ben bir senedir gece uyku saati öncesinde hep evdeydim. gündüz programlarımızı da hep uyku saatine göre yaptık ya eve geldik ya da arabada uykuya geçişine göre planladık. bunlar bana ne mi kazandırdı;

benim bebeğim uyku sorunu yaşayan bir bebekti. buna rağmen tüm bunlar sayesinde engeç 21:00 da uyumuş oldu. gece uyandığında emip uykuya hemen geri döndü

gündüz 10 dakika uykusu olan çocuğum yine başka yazı konusunda yazacaklarım sayesinde gündüz uyku sürelerini uzattı. bazen uyuyan çocuğu uyandırmanız bile gerekebiliyor.

1 yaş öncesi ve yürüme döneminde bu kuzular uyumak istemiyorlar şu anda uykuya direnme durumumuz var ama ben yine ısrarla rutin dışına çıkmıyorum ve fazladan sadece yarım saat uğraşıp hala düzen dahilinde ilerleyebiliyoruz.

ben uykudan çok çektim. bir ara deliksiz sadece 4 saat uyumak istiyorum diye dolaşıyordum. ama kararlı davranarak bu günlere geldik. 6 aydan sonra yoluna giren hayatımız o düzeyde bazı günler aksamalar olsa da devam ediyor.

bol uykulu günler dilerim :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder