Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

30 Eki 2014

Bugün Günlerden Ömer Çağan Bugün Günlerden Cumhuriyet Bugün Günlerden Cumhuriyet Çocuğu...




1 yıl önce bugün heyecandan yerimde duramıyordum. sana kavuşmama saatler kaldığını bilmek, heyecan, aynı zamanda fiziksel olarak ayrılacağımızın hüznü, karmaşık ve bir o kadar da olağanüstü duygular!

1 yıl geçti... Seni göreli, kucağıma alalı,yanağının sıcaklığını yanağımda hissedeli, ilk sesini duyalı,  Koskocaman 1 yıl! Bir o kadar da doyamadığım, bir çırpıda geçen ama her anını yüreğime kaydetttiğim küçücük zaman dilimi.

Canım oğlum,
Anladım ki; o seni ilk görüşümü, ilk kucağıma alışımı, ilk dokunuşumu, ilk sesini duyuşumu, ilk kez sıcaklığını ve varlığını somut olarak hissedişimi aynı duygularla hatırlayacağım.

İlk emzirme, ilk biberon ile besleme, ilk kaka, ilk altını değiştirme, ilk gözünü açman, ilk sese tepki verişin, , ilk uyutma, ilk katı gıda denemesi ve hatta yeni tatlara tepkilerin, ilk gülümseme, ilk kahkaha, ilk oturuş, ilk sağdan sola dönüş, ilk emekleme, ilk diş,  ilk ayakların üzerinde tutunmadan duruş, ilk taklit, ilk agu, ilk müziğe tepki, ilk dans, ilk yabancı bilip ağlama... ilk, ilk, ilk...

İnsan doğasını senle birlikte yeniden keşfetmiş ve hatta aynı yollardan kendimizin de geçmiş olduğunu düşünsek de her bir ilkinin ve devamının yaşattığı mutluluğa bedel başka bir mutluluk yok bu hayatta. Annelikten öğrendiğim budur.

 Dudağının hafifçe aşağı büzülmesinden, gözlerindeki ışıltının bir anlık sönmesinden, burnundaki sümüğü dışarı atmak için hapşırdığında en büyük hastalığın sende olmasından, herhangi bir yerinin tırnağının ucu kadar yaralanıp kanamasından delicesine, ölürcesine korkmakmış annelik. En ufak serzenişte içinin parçalanması, en küçük aksilikte nutkunun tutulmasıymış...

Evrendeki herhangi bir canlının ne kadar sevilebileceğini sende gördüm ve hissettim. Ne kadar sevildiğimi de anne olunca anladım.Annemin gözlerindeki o pırıltının ne demek olduğunu ve dünyalara değişilmeyeceğini fark ettim. Sevginin, önemin, adanmışlığın ve hatta tüm güzel duygularla birlikte korku ve kaygının nasıl örnek verilemeyecek boyutlara ulaştığını iliklerimde hissettim.

Evladına yetememe endişesi ile her zaman daha iyi olanakları sağlama - oluşturma - verme savaşının hiç bitmeyeceğini kavradım.

30 senelik ömrümden sonra "Annelik" sıfatının hayatımın geri kalanı için, insanlığa ve doğaya bakışımı, hayat amacımı, yaşama şeklimi, dünya görüşümü 4 kg 200 gr ile nasıl bir anda değiştiğini izledim.

Bana kattıkları kadar benden götürdükleri de oldu anneliğin; nefret duygusu gibi. "O da bir insan evladı" bakışı ile kimseden nefret edemez oldum. Hayalperestliğim yerini realiteye bıraktı çoktan. Kariyer hedefleri, yükselmeler, terfiler bir ego besleyicisi..
Oysa ben sadece "Anne" oldum oğlum.

Bana bu hissiyatı yaşattığın için sana minnettarım.
İyi ki ama iyi ki doğdun!



böyle özel bir günde doğdun sen. sen yanımda ilk kez gözlerini açtığında dışarıda coşkuyla cumhuriyet kutlanıyordu. aynen 1 yıl sonra olduğu gibi.
90. yılında gözlerini dünyaya açtın. cumhuriyetin 91. yılını seninle birlikte kutladık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 yorum:

  1. ayyyyy amaaaa gözlerim ıslandııııııı ne kadar güzel anlatmışsııııın bi de o nasıl güzel foto benim için oğlusunu bi koklayıp mıncıklayıp öper misin. bi deee hoşgeldin bloguma bi de görüşürüz yine bi de istersen bütün mimleri yapabilirsin kiiii :)

    YanıtlaSil
  2. Deep çok şekersin sen. Niye buncazaman sessiz kalmışım ki ben sende hoşgeldinnnnnn

    YanıtlaSil
  3. Beni de alıp kızımın doğum anına götürdün,gözlerim dolu dolu,sırtımdan aşağıya doğru üpermelerle okudum bir solukta.Çok güzel bir yazı olmuş,güzel oğluşunu Allah sana bagışlasın.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler evlatl çok başka

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel, ne hoş, ne anlamlı!! :) :)

    Çok iyi... :) musmutlu olun

    Bu arada bloguma beklerim ben de, hele yarın akşam yeni bir öyküm başlayacak. Siz de oradan başlayabilirsiniz Kafa'ya! :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler geldim bile

    YanıtlaSil
  7. tatlı bi haftasonuuuuuu dilerim ev halkınaa :)))

    YanıtlaSil