Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

26 Eyl 2014

Tüm Gece Uyumak...


Tüm gece yataklarında döne döne sabaha kadar uyuyanlar... bunun kıymetini uykunuz defalarca bölündüğünde anlarsınız ancak.

ben çok uykuyu seven biri değildim. sabahlarıda erkenden kalkardım genelde. ama uykum bölünmeden az saatte olsa kaliteli uyumam gerekirdi.

anne olduktan sonra ne oldu derseniz; ilk zamanlar zaten doğru düzgün uyumayan bir bebe var. 2 saatte bir kalkar emer gazı çıkartılır yatağına yatırılır. hooop sende yatağa girersin uykuya geri dönecekken tam bebeğin tüm gazı çıkmamıştır yatakta kıvranır. bebek kaldırılır gaz çıkartılır pişpişlenir yatırılır. hooop uykuya. 2 saat sonra bazen 1 saat sonra bebe yine uyanır.

bebek gece gündüz kavramını öğrendiğinde gece uykuya dönüşleri daha kolay olur. gaz sıkıntısıda bitmiştir. ama yinede hala sabaha kadar kesintisiz uykuyu göremedik.

erkenden yatırırsın bebeği. alırsın çayını uzatırsın bacaklarını başlarsın eşinle sohbete. mık mık sesi gelir koşmazsan yanına ağlamaya başlar. gidersin pışpışlar yada emziririsin uyur yeniden. keyfine kaldığı yerden devam edersin ama zamanın kısıtlı. yatağına gitmek için kalkarsın. tam kafanı yastığa koyarsın bebe yine uyanır.

gidersin alırsın emziririsin yatırırsın. sabaha kadar bu böyle devam eder. gecenin bir vakti artık dayanamaz alırsın bebeği uzanırsın yatağına yatarak emziririsin uyuyakalırsınız. bazen bebek açar uykusunu bakınır sever seni. uğraşırsın uğraşırsın uyumaz. koca kişisi uyandırılır al pışpışla denir çok yorgunum denir. sabaha karşı tatlımı tatlı uyurken saat 7 - 7 buçukta bebek ben güne başlıyorum der. sende yataktan kazınarak kalkarsın.

ömer çağan daha küçükken ve atak dönemlerinde abartıp 15-20 dakikada bir kalkarken sadece 4 saat kesintisiz uyku istiyorum diye dolanmaktaydım. çünkü sürekli bölük pörçük hale gelen uykum nedeniyle dinlenmekten çok yoruluyordum. sersem gibi dolaşıyordum. şu aralar ilk günlere göre eh işte biraz daha iyiyiz ama kesintisiz sabaha kadar uyumak nasıl birşey ben gerçekten unuttum.

anne olmanın en zor yanı uykusuzluk ki ben uykuya çok düşkün biri değildim ama uykusuzluktan yoruldum dağıldım.

evet geçiyor bir tık bir tık yavaş yavaş iyileşiyor belkide bizde biraz alışıyoruz ama bazen gerçekten çok yorucu oluyor.

diş çıkartıyoruz. sıkıntısı var derin derin uyuyamıyor öyle olunca bende uykuya hasret dolaşıyorum işte. bu aralar gerçekten uyumaya ihtiyacım var... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder