Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

12 Mar 2014

Uyku Eğitimi 2....

uyku eğitimi 1 buradan ulaşabilirsiniz.




ömer çağan zor uyuyan bir bebek. yenidoğan sınıfındayken bunu çokta anlayamadım. gaz sancısı çekiyorduk ve açıkçası uyku bozukluklarımızı daha çok gaza bağlıyordum ve gaz sancımızitince herşey yoluna girecek sanmıştım.

ömer çağan 3 aylık olduğunda gaz sancılarımız bıçak gibi kesildi. ancak farkındalğı artan çevreye ilgi duymaya başlayan bebeğin uyku sorunları azalmak yerine arttı. ben gazdan uykudan çektiğim kadar çekmedim.

gündüz uykularımız hiçbir zaman uzun olmadı. maksimum 1 saat oldu buda sayılıdır. uykusunu aldığını zannedip uyanan bebek bir süre sonra hala uykusu olduğunu anlayıp huysuzluk etmeye başladı. yerine yatırdım uyandı aldım emzirdim veya pışpışladım yine uyuttum.

gece uykularına geçmesi için bazen 2 saat uğraştığımı biliyorum. bazı geceler pes edip yanıma aldım. oda bende uyuduk. bazı geceler kararlı davrandım 2 saat uğraın sonunda yarım saat uyuyup uyandı. şanslıysam 4 saatlik bir uyku uyuyup 2 saatte bir kalktı.

bebeğiniz emiyorsa kitaplarda yazan deliksiz tüm gece uyuyan bebeğe sahip olmanız çok düşük bir olasılık. anne sütü çabuk sindirildiği için birincisi bebeğinşz mamaya göre daha çabuk acıkıyor, ikincisi bebeklerin geneli anne memesinde olmayı seviyor. memeyi 3-4 kere çekip tekrar uykuya dalıyor.

ben kendimi şu açıdan şanslı görüyorum.ömer çağan gece gündüz ayrımını doğduktan çok kısa bir süre sonra yaptı. ve gece uyansada emip kısa sürede uykuya geri döndü. gaz sancısı nedeniyle gece ağlamalarımız bile sayılıdır bizim. kıvrandı kısa sürede uyandı ama uykuya kolay geri döndü.

üçüncü ayımızı doldurduğumuz sıralarda bir gece 15 dakkada bir uyanarak beni şaşkına çevirdikten sonra doktorumuzla da konuşup uyku eğitimine başlama kararı verdim. eşinizin desteği bu sürede çok çok önemli çünkü hiç kolay bir süreç değil.

başlaadan önce iki kere düşünün. asla nolursa olsun vazgeçmeyin ve bebeğinizi çok iyi gözlemleyek karar verin. benim gibi kararlı, ne istediğini bilen,güçlü ve inatçı bir bebeğiniz varsa iki kere düşünün.

babamızda destek versin ,zor günler haftasonuna denk gelsin diye cuma gecesi başlama kararı aldık. çok ağlayan bir bebek olduğu için kapıdan ağlamasını dinlemeye dayanamazdım bu nedenle tracy hogg yönteminde karar kıldım. banyomuzu yaptık masajımızı tamanladık, karnınıda doyurduktan sonra öptüm kokladım iyi geceler diledim ve yatağına yatırdım.

tabbi ki anlamadı. oyun sandı, güldü sesler çıkardı. sonra mızırdanmaya başladı.
pışpışlamaya çalıştım. sakinleşmek yerine onu almıyorum diye sinirlendi.
kaldırdım uyuyacağız bebeğim dedim yine yatırdım.
1 saat uğraştım kaç kere yatır kaldır yaptım bilmiyorum.
kucağıma aldığımda dahi sakinleşmiyordu.
yatağına yatırmak için hamle yaptığımda yakama yapışıyordu.
kan ter içinde kaldım. eşim pes etme dedi.
devam ettim ama ömer çağan enerjisinden eksilme olmadan direnmeye devam ediyordu.
sesinin çıkışında bile azalma olmadı. ne zaman nasıl sızıp uykuya geçecek bilemedim.
ve pes ettim. yanlış hemde çok büyük yanlış. beveğe yanlış msj verdim. 1 saat ağlarsam annem bana meme verir diye düşündü.

emzirdim ve 5 dakka içinde uykuya geçti. uyku eğitimini de burada kapatmış oldum.
emerek uyumak güzel. ömer çağan da orada olmaktan mutlu. ancak bu ne kadar böyle devam edecek bilmiyorum. işe başladığım dönem için bir çözüm bulmalıyım.

şimdilerde nasılız diye soracak olursanız; gündüz uykularımız hala şekerleme modunda. gece uykusu için 2 saat uğraşmıyoruz ama bazı geceler hala çok zor uyuyor nedenini bilmiyorum. ama dahayi uyuyor eskiye oranla. şimdilik herkes bu durumdan memnun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder