Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

23 Şub 2014

Anne Sütünü Arttıran Yiyecek ve İçecekler


Ömer çağan iri doğan 4 kilonun üzerinde bir bebekti. hem bu nedenle hem de sezeryan dolayısıyla sütüm geç geldiği için bir ay boyunca mama takviye yapmak zorunda kaldım. bu kısmını detaylı olarak birinci ay yazımda anlatacağım.

anne sütünü arttıran en önemli üç şey; uyku, moral ve bol sıvı alımı. iyi dinleniyor mutlu ve yeterli sıvı alıyorsanız süt sıkıntısı yaşamazsınız. ancak malum bebek bakımı nedeniyle anneler fazlasıyla uykusuz kalmakta bu nedenle yiyecek ve diğer içeceklerle de destekleme yapmak zorunda kalıyoruz.

en başta dengeli beslenmelisizniz. bol protein yumurta ,et, balık,süt ve süt ürünleri, bol yeşillik, bulgur pilavı ,pirinç pilavı benim işime yarayanlar. yeşillikler içerisinde özellikle dereotu. ancak tüm bu yiyeceklerin bebeğinize gaz yapmadığına emin olmalısınız.

bol bol sıvı. günde 3 lt su tüketmelisiniz. suyu çok seven biri değilseniz sıvı alımı kısmını kompostolarla destekleyebilrisiniz.

tabiiki herkesin bildiği ve benimde oldukça faydasını gördüğüm tahin helvası. bunun yanında humana still tea ve rezene çayı çok tükettim.

ayrıca malt içecekleri oldukça faydalı. hersabah aç karnına bir kutu promalt içerek sütümün artmasını sağladım. hedefim 20 ay bebeğimi emzirmek umarım tüm bunların sayesinde bunu başarabilirim.


malt içeceklerinin tadı kötüdür. ben hiç severek içmedim ancak tüm bunlara bebeğimiz için katlanıyoruz işte.

ayrıca bir arkadaşımın tavsiyesi ile badem unlu  muhallebi ile tanıştım. içerisine koyacağınız hindistan cevizi ile bebeğin gazını almada da yarar sağlıyor. badem ununu aktarlarda bulabilirsiniz. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder